13 червня 2025 року з ініціативи гаранта освітньо-професійної програми А2 Дошкільна освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти, кандидатки педагогічних наук, доцентки кафедри теорії та методики дошкільної освіти Ірини Попової, за участю членів робочої групи – Богуш Алли Михайлівни, докторки педагогічних наук, професорки кафедри теорії та методики дошкільної освіти, академіка НАПН України; Булгакової Олени Юріївни, докторки психологічних наук, професорки, декана факультету дошкільної педагогіки та психології; Березовської Людмили Іванівни, докторки педагогічних наук, професорки, завідувачки кафедри теорії та методики дошкільної освіти; Бабчук Олени Григоріївни, кандидатки психологічних наук, доцентки, завідувачки кафедри сімейної та спеціальної педагогіки і психології; а також за участю здобувачки першого курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Дошкільна освіта. Практична психологія в закладах дошкільної освіти» Красовської Катерини Андріївни – відбулося змістовне обговорення освітньої програми.
Учасники зустрічі проаналізували актуальність цілей і результатів навчання, відповідність освітнього контенту сучасним вимогам професійної підготовки фахівців дошкільної освіти, надали практичні рекомендації щодо вдосконалення змістових модулів програми, з урахуванням новітніх тенденцій у галузі дошкільної освіти.
Особливу увагу було приділено питанню підготовки вихователів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема акцентовано на необхідності формування у майбутніх фахівців професійної компетентності щодо організації інклюзивного освітнього середовища, засвоєння методів адаптації освітніх програм, створення психолого-педагогічної підтримки та забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини. Учасники зустрічі підкреслили важливість інтеграції в освітній процес сучасних теоретичних знань і практичних навичок, що сприятимуть ефективній реалізації інклюзивної освіти в закладах дошкільної освіти.
У ході зустрічі декан факультету, Олена Булгакова, наголосила на важливості тісної співпраці наукової спільноти зі стейкголдерами в контексті удосконалення змісту освітньо-професійної програми та забезпечення її відповідності сучасним вимогам системи вищої освіти й запитам практики. Олена Юріївна підкреслила, що конструктивний діалог із роботодавцями, представниками освітніх установ та здобувачами освіти сприяє підвищенню якості підготовки фахівців і адаптації програми до реалій сьогодення.
Академік Алла Богуш зауважила, що освітньо-професійна програма «Дошкільна освіта» повинна ґрунтуватися на принципах наступності, цілісності та практико-зорієнтованості, а її зміст має відображати сучасні тенденції розвитку дошкільної освіти, зокрема впровадження інноваційних педагогічних технологій, підготовку майбутніх вихователів до роботи в умовах інклюзивного середовища, формування у здобувачів професійних компетентностей, що відповідають викликам часу та потребам суспільства.
Руслана Найда, професорка кафедри, докторка педагогічних наук, засновниця Українського інституту дитинства, зауважила, що програма є актуальною, оскільки забезпечує не лише ґрунтовну фахову підготовку майбутніх вихователів ЗДО, а й надає професійну кваліфікацію «Викладач дошкільної педагогіки та психології», що суттєво розширює професійні перспективи здобувачів освіти, дає можливість працювати у закладах вищої та фахової передвищої освіти, здійснювати методичний супровід педагогічного процесу, проводити просвітницьку та консультативну роботу, долучатися до науково-дослідної діяльності у сфері дошкільної педагогіки та психології. Така кваліфікація формує у здобувачів вищої освіти високу відповідальність за якість освіти, здатність бути агентами змін і впроваджувати інновації в освітнє середовище.
Бабчук Олени Григоріївна відзначила, що запропонований перелік ОК забезпечує формування професійних компетентностей у здобувачів вищої освіти освітнього рівня магістр зі спеціальності А2 Дошкільна освіта, а такі освітні компоненти як «Інклюзія в закладі дошкільної освіти», «Педагогічне партнерство ЗДО з різними соціальними інституціями», «Психолого-педагогічний супровід дітей дошкільного віку та дітей з ООП», сприяє розвитку у майбутніх фахівців у галузі дошкільної освіти здатності організовувати інклюзивне освітнє середовище, забезпечувати міждисциплінарну взаємодію з сім’ями, соціальними службами та громадськими інституціями, надавати комплексну психолого-педагогічну підтримку, що враховує індивідуальні особливості кожної дитини.
Здобувачка першого курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти Катерина Красовська, зауважила, що навчання на ОПП дає студентам унікальну можливість не лише опанувати теоретичні знання, а й здобути цінний практичний досвід у процесі проходження різних видів практик, удосконалювати професійні навички з організації освітнього процесу, налагоджувати ефективну взаємодію з дітьми різного віку, вчитися працювати в команді з педагогічним колективом. Катерина підкреслила, що таке комплексне практичне навчання допомагає краще зрозуміти специфіку роботи в закладі дошкільної освіти та готує до самостійної професійної діяльності, враховуючи індивідуальні потреби дітей і особливості освітнього середовища.
Підсумовуючи результати зустрічі, завідувачка кафедри теорії та методики дошкільної освіти Людмила Березовська відзначила конструктивний характер обговорення та високу зацікавленість учасників у вдосконаленні освітньо-професійної програми А2 Дошкільна освіта. Вона підкреслила, що запропоновані зміни і доповнення спрямовані на підвищення якості підготовки магістрантів, забезпечення їх відповідності сучасним освітнім стандартам і потребам практики.