25 квітня 2025 року для здобувачів освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» було проведено гостьову лекцію на тему: «Порушення читання і письма: сучасний підхід, практичний досвід і технологічні можливості».
Запрошеним лектором виступила Катерина Кучіна — логопед, керівник центру розвитку мовлення і фізичної реабілітації «Горизонт», аспірантка Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Під час лекції було розглянуто низку актуальних питань:
Професійний шлях у логопедії — авторка ділилася власним досвідом.
Плюси і мінуси приватної практики логопеда.
Різниця у підходах до розуміння поняття «дислексія» — порівняння трактування дислексії в Україні та у західних країнах.
Сучасні підходи до діагностики дислексії та дисграфії — огляд актуальних методів, їхніх переваг і обмежень.
Необхідність стандартизації програм діагностики дислексії - чому важливо адаптувати і стандартизувати найкращі зарубіжні практики для нашої мовної ситуації.
Технологічні можливості в логопедії:
-можливості застосування нейромережевих технологій для створення завдань і підтримки корекційного процесу;
-складнощі використання штучного інтелекту, правила формулювання запитів для отримання максимально корисних результатів;
-практичний приклад створення індивідуальних завдань для дитини з порушеннями писемного мовлення за допомогою нейромережі;
-розбір реального кейсу із практики, де завдання були повністю згенеровані штучним інтелектом.
Ресурсне забезпечення роботи логопеда — практичні поради для збереження власної ефективності й запобігання професійному вигоранню.
Лекція викликала великий інтерес серед студентів і стала важливою подією для їхнього професійного зростання. Спілкування з практиками допомагає здобувачам освіти поглибити розуміння важливості сучасних технологій і підходів у роботі з дітьми з порушеннями мовлення, що значно підвищують ефективність діагностики, корекції та соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами.