29 травня 2025 року на кафедрі спеціальної та інклюзивної освіти Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» відбулося розширене засідання, присвячене обговоренню результатів громадського обговорення та внесенню змін до освітньо-професійної програми (ОПП) «Спеціальна освіта (Логопедія)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
У засіданні взяли участь: Соколова Ганна Борисівна – гарант ОПП, директор навчально-наукового інституту фізичної культури, спорту та спеціальної освіти, доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України; Члени робочої групи: Форостян Ольга Іванівна – завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор; Галущенко Вікторія Іванівна – кандидат педагогічних наук, доцент; Орленко Ірина Миколаївна – доктор філософії, доцент; Горбатюк Олена Леонідівна – доктор філософії, асистент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти; Хівренко Тетяна Русланівна – здобувачка ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія)», 3 курс; Мефодьєва Аліна Сергіївна - здобувачка ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія)», 2 курс; та зовнішні стейкхолдери: Григор’єва Лариса Вікторівна – директор Одеської спеціальної школи №75; Лінюшина Марина Олексіївна – директор ЗДО №174 комбінованого типу м. Одеса; Кривоногова Оксана Валеріївна – кандидат психологічних наук, доцент, голова ГО «Здорове суспільство», національна тренерка з раннього втручання.
Під час засідання гарант програми Г. Б. Соколова представила результати громадського обговорення ОПП, яке тривало з 18 квітня по 18 травня 2025 року. Надійшла позитивна рецензія від доцента СумДПУ імені А. С. Макаренка Олени Ласточкіної, яка запропонувала посилити компонент соціальної адаптації в програмі.
Учасники засідання також обговорили інші зміни, зокрема: включення до програми тематики з розвитку соціальних компетентностей; посилення змісту з питань супроводу дітей з РАС; запровадження модулів з міждисциплінарної взаємодії у сфері раннього втручання; введення до ОПП дисциплін «Спеціальна методика розвитку мовлення», «Логоритміка» та «Основи логопедичного масажу».
За результатами засідання було ухвалено наступні пропозиції:
1. Змінити назву ОК на 3 курсі 5 семестру на «Методика корекційно-виховної роботи та соціальної адаптації дітей з ООП», із доповненням відповідного змісту.
2. Врахувати окремі пропозиції щодо тематики супроводу дітей з РАС у межах існуючої дисципліни «Інклюзивна освіта».
3. Розширити зміст ОК «Основи раннього втручання» за рахунок модулів щодо міждисциплінарної взаємодії та альтернативної комунікації.
4. Ввести нові обов’язкові компоненти – «Спеціальна методика розвитку мовлення дітей раннього та дошкільного віку», «Логоритміка» (3 курс, 5 семестр);
5. Запровадити ОК «Основи логопедичного масажу» (4 курс, 7 семестр) як обов’язкову для вступників 2025 року, а для студентів 2023–2024 років – як вибіркову.
Обговорення та прийняті рішення стали важливим кроком у вдосконаленні освітньої програми відповідно до сучасних вимог професійної підготовки логопедів, запитів роботодавців, стейкхолдерів та здобувачів освіти.