XXVIІI Всеукраїнська науково-практична конференція

Image0915 жовтня 2025 року кафедрою спеціальної та інклюзивної освіти була проведена XXVIІI ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ПРОБЛЕМИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ І РЕАБІЛІТАЦІЇ».

З вітальним словом виступили: МУЗИЧЕНКО Ганна В’ячеславівна – проректор з наукової роботи, доктор політичних наук, професор.

СОКОЛОВА Ганна Борисівна – директор навчально-наукового інституту фізичної культури, спорту та спеціальної освіти, доктор психологічних наук, професор, член – кореспондент НАПН України.

ФОРОСТЯН Ольга Іванівна – завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, доктор педагогічних наук, професор.

Питання які розглядали учасники конференції є вкрай актуальні на сьогодення.

У конференції приймали участь ШЕВЧЕНКО Володимир Миколайовичдоктор педагогічних наук, професора кафедри сурдопедагогіки та сурдопсихології Українського державного університету імені Михайло Драгоманова (м. Київ). Тема доповіді: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД В ПІДГОТОВЦІ СУРДОПЕДАГОГІВ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ.

СУМЕНКО Тетяна Юріївнадоктор філософії, PhD, викладач кафедри музично-інструментальної підготовки вчителя «Харьківська гуманітарно-педагогічна академія» (м. Харків). Тема доповіді: ІНКЛЮЗІЯ ЯК НОВА ПАРАДИГМА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ.

КРАВЕЦЬ Юлія Олегівнадоктор філософії з психoлoгії, викладач кафедри соціальної психології Oдеського національного університету імeні І.І.Мeчникoвa (м. Одеса). Тема доповіді: ІННОВАЦІЙНІ МОДЕЛІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО СУСПІЛЬСТВА.

Особливо приємно відзначити, що цього року до участі в конференції активно долучилися студенти, які презентували власні наукові доповіді, результати досліджень та інноваційні ідеї. Їхня зацікавленість, науковий пошук і прагнення до професійного зростання є свідченням того, що традиції наукової школи нашого інституту мають гідне продовження.

СОКОЛОВ Гліб – здобувач вищої освіти ОС Бакалавр спеціальності 017Фізична культура і спорт. Тема доповіді: «ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МОТОРНИХ І КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК У ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ НА ЗАНТТЯХ З ЄДИНОБОРСТВ».

ЛЯЛЮШКІНА Вікторія – здобувачка вищої освіти ОС Бакалавр спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія). Тема доповіді: «ІНТЕГРАЦІЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ ТА ЛОГОПЕДИЧНИХ ВПРАВ У ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ ДІТЕЙ СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ».

ГУЦАЛЕНКО Ольга – здобувачка вищої освіти ОС Бакалавр спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія). Тема доповіді: «ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА ЯК СИСТЕМА СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ».

КОЗЯВІНА Катериназдобувачка вищої освіти ОС Бакалавр спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія). Тема доповіді: «ОСОБЛИВАСТІ КОРЕКЦІЙНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ООП В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ: АДАПТАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ ТА ПРАКТИЧНІ ПРИЙОМИ»

СТОЯНОВА Марія – здобувачка вищої освіти ОС Магістр спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія). Тема доповіді: «ОСОБЛИВОСТІ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З НИЗЬКОЮ АБО НЕДОСТАТНЬОЮ САМООЦІНКОЮ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ».

СТАВЕНКО Поліназдобувачка вищої освіти ОС Магістр спеціальності А6 Спеціальна освіта (Логопедія). Тема доповіді: «ЗАСОБИ ТА НАПРЯМКИ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ».

КАМІНСЬКА Дар’я – здобувачка вищої освіти ОС Бакалавр спеціальності 016 Спеціальна освіта (Логопедія). Тема доповіді: «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЛОГОПЕДА ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ ПІДТРИМКИ ДІТЕЙ З ООП В ІНКЛЮЗИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ».

Також до конференції з доповідями приєднались здобувачі вищої освіти Сумського державного педагогічного університету.

Ця наукова конференція традиційно об’єднала фахівців, які присвятили свою діяльність важливій справі – розвитку системи освіти та реабілітації осіб з особливими освітніми потребами, впровадженню інноваційних технологій навчання, виховання і соціальної адаптації.

Конференція стала плідним майданчиком для обміну досвідом, науковими ідеями, результатами досліджень і практичними рекомендаціями. Спільними зусиллями продовжуємо формувати нові орієнтири розвитку спеціальної та інклюзивної освіти в Україні.

Пустая синяя полоска

© 2025 Університет Ушинського