Робота гуртка з лінгводидактики в 2024-2025 н.р.: попередні результати виконання індивідуальних науково-дослідних тем

Image01

Оксана БАЗЕЛЮК, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Логопедія» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Функціональний підхід до вивчення значущих частин слова в початковій школі». У презентації вона висвітлила особливості реалізації функціонального підходу на уроках української мови в початковій школі. Доповідачка розповіла про сучасні, більш ефективні, ніж традиційні,  методи і прийоми вивчення морфемної структури слова, зокрема, продемонструвала інтерактивні вправи з використанням цеглинок LEGO і навчальних карток/пазлів та  навела приклади використання навчальних платформ, таких як LearningApps.org і Kahoot. Особлива увага була приділена актуальності теми, адже вивчення морфем сприяє формуванню мовної свідомості та  мовленнєвої компетентності, розвитку мислення учнів.

 

Вікторія ОНІКОВА, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Англійська мова» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Комунікативні завдання до різних тем початкового курсу української мови». У презентації вона проаналізувала добірку вправ і завдань, спрямованих на формування комунікативної компетентності учнів початкових класів. Доповідачка звернула увагу на роль ситуативного спілкування, рольових ігор та інших інтерактивних методів у процесі засвоєння мовного матеріалу. Зазначалося, що такі завдання сприяють розвитку зв’язного мовлення, мовленнєвої активності та творчості молодших школярів. Важливо, що представлений матеріал має практичне значення для становлення комунікативно-мовленнєвої компетентності учнів.

 

Наталія УЙБАРІ, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 "Початкова освіта. Логопедія" факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Впровадження LEGO-технологій у початковий курс української мови». Її виступ став справжнім поєднанням педагогічної креативності та любові до дітей. Наталія розповіла про актуальність LEGO-технологій у початковій школі, акцентувавши увагу на їхньому впливі на розвиток пізнавальної активності, уваги, пам’яті та мовлення учнів. Особливо цікавою та корисною частиною доповіді стала розповідь про технологію «Шість цеглинок», яка є основою багатьох інтерактивних завдань. Авторка детально пояснила, як за допомогою шести маленьких LEGO-цеглинок можна організувати діяльність учнів так, щоб навчання перетворювалося на гру. Вона навела яскраві приклади вправ, які можна застосовувати на уроках української мови: на побудову речень, складання історій, під час вивчення орфограм, граматичних ознак слів тощо. Такі завдання дозволяють дітям краще засвоювати матеріал, працювати в команді, бути активними й зацікавленими. Не менш важливо, що студентка звернула увагу на інтеграцію LEGO в зміст уроків, а також розглянула як переваги, так і виклики такого новаторського підходу. Доповідь викликала жвавий інтерес серед слухачів, адже вона містила не лише теоретичні відомості,  демонструвала, що сучасний учитель може бути творцем навчального простору, де навіть звичайні цеглинки перетворюються на інструмент пізнання рідної мови й оволодіння нею.

 

Ірина БУЛАНША, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Англійська мова» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Робота над усвідомленням цілісності тексту». У своїй презентації вона розкрила важливість розуміння структури тексту як основи формування читацької грамотності. Доповідачка проаналізувала основні методи та прийоми, що сприяють усвідомленню логічного зв’язку між частинами тексту: логічне читання, складання структурних схем, визначення «зайвих» речень, відновлення порушеної послідовності речень. Також було представлено вправи, які допомагають учням визначати тему та головну думку, складати план, узагальнювати зміст та розрізняти жанри текстів. Зазначалося, що такі види діяльності сприяють розвитку мовлення, критичного мислення та вміння будувати власні зв’язні висловлювання. Доповідь зацікавила аудиторію та стала основою для жвавого обговорення серед майбутніх педагогів шляхів удосконалення методики роботи з текстом у початковій школі.

 

Анна БУЛАНША, здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти  3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Логопедія» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Вивчення елементів словотвору в початковій школі». У своїй презентації вона висвітлила  низку  актуальних методичних питань: робота над будовою слова; визначення спільнокореневих слів та їх використання у формуванні правописних умінь учнів; послідовність морфемного аналізу, практика словотворення. Лінгводидактичні узагальнення було підкріплено доречним ілюстративним матеріалом.

 

Марія ХЛЄБНІКОВА,  здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти  3-го року навчання спеціальності 013 «Початкова освіта. Психологія» факультету початкового навчання, виступила з доповіддю «Забезпечення різних ступенів пізнавальної активності учнів у роботі з реченням». У теоретико-методичній частині доповіді було розкрито психологічний та дидактичний зміст поняття «пізнавальна активність»,  схарактеризовано можливості активізації пізнавальної діяльності здобувачів початкової освіти. З орієнтацією на тему дослідження авторкою  також  запропоновано низку оригінальних  вправ для дослідження учнями структурних особливостей, мовно-мовленнєвого оформлення та функціонального призначення речень (наприклад, рольова гра, завдання з опорою на аудіо та відеоматеріали, робота на навчальних платформах, сторітелінг та ін.).

 

Що далі? Плануємо дослідження під час педагогічної практики... Готуємо публікації...

 

Кафедра слов’янського мовознавства

Загальні відомості

Науково-педагогічний склад

Навчальна робота

Методична робота

Наукова робота

Організаційна робота

Контакти

Новини


Робочі програми

Перелік навчальних дисциплін

Перелік вибіркових дисциплін

Кваліфікаційні (магістерські) роботи


Науково-педагогічний склад

СОКАЛЬ МАРІЯ АНАТОЛІЇВНА
SOKAL MARIIA 

pdf

кандидат філологічних наук, доцент 

ORCID ID: 0000-0001-9274-7651
 
Посада: завідувач кафедри слов’янського мовознавства

КОН ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА
KON OLENA

pdf

кандидат філологічних наук, доцент 

ORCID ID: 0000-0003-4485-0050
 
Посада: доцент кафедри слов’янського мовознавства,
декан історико-філологічного факультету

БУДНІК АНЖЕЛА ОЛЕКСАНДРІВНА
BUDNIK ANZHELA

pdf

кандидат філологічних наук, доцент 

ORCID ID: 0000-0001-6345-5801
 
Посада: доцент кафедри слов’янського мовознавства,
керівник секції з мовної підготовки іноземних громадян

ІЛЯСОВ ОЛЕКСАНДР ОЛЕКСАНДРОВИЧ
ILIASOV OLEKSANDR

pdf

ORCID ID: 0000-0002-2103-8812
 
Посада: викладач кафедри слов’янського мовознавства

ТУРБАРОВА НАДІЯ КАЗИМИРІВНА
TURBAROVA NADIIA

pdf

ORCID ID: 0000-0001-6345-5801
 
Посада: викладач кафедри слов’янського мовознавства

DASHKOVA VIKTORIIA

ДАШКОВА ВІКТОРІЯ ВІКТОРІВНА
DASHKOVA VIKTORIIA

 pdf

кандидат філологічних наук, викладач

 

ORCID ID: 0000-0002-5759-5987 

Посада: викладач кафедри слов’янського мовознавства


Загальні відомості


Наукова робота

Робота гуртка з лінгводидактики в 2024-2025 н.р.


Новини

Вступна кампанія 2025 р.: викладачі кафедри слов’янського мовознавства беруть активну участь у профорієнтаційній роботі університету

Кафедра слов’янського мовознавства. Науково-педагогічний склад.

Загальні відомості
Науково-педагогічний склад
Навчальна робота
Методична робота
Наукова робота
Організаційна робота
Контакти
Анотації програм 2015-2016 навчального року

Науково-педагогічний склад

 

Данільченко Наталія Іванівна

 

Кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри слов’янського мовознавства.

Наукові інтереси: мовознавство, зокрема семантика, синтаксис, лінгвістика тексту; методика викладання мов.

Н.І. Данільченко закінчила російське відділення філологічного факультету Одеського державного університету ім. І.І. Мечникова. Там же навчалася в аспірантурі, захистила дисертацію «Суб'єктно-просторовий компонент семантичної структури речення» і здобула науковий ступінь кандидата філологічних наук, вчене звання доцента.

З 1979 року асистент, з 1988 року доцент кафедри слов'янського мовознавства Південноукраїнського педагогічного університету. У 1993-2007 роках була деканом факультету початкового навчання, а з жовтня 2007 року очолює кафедру слов'янського мовознавства.

Нагороджена знаком Міністерства освіти і науки «Відмінник освіти України».

 

 

Автор більше 40 публікацій. Серед них такі:

  1. Характер семы «лицо» в структуре значения слов, формирующих субъектно-пространственный компонент, и ее лексикографическое представление // Исследования лексической и грамматической семантики в русском и украинском языках. - Одесса, 1989. - С. 11-20.

  2. Синтагматическая характеристика лексико-семантических групп, формирующих субъектно-пространственный компонент // Актуальные вопросы психотерапии и альтернативной медицины. - Одесса, 1994. - С. 128-129.

  3. Коммуникативная стратегия убеждения: тактики лидера// Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Історичні науки. Педагогічні науки. Філологічні науки. - Ізмаїл, 2002. - Вип.12. – 220 с. - С. 110 -113.

  4. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: Російська мова. 2–4 класи/ О.В. Вербецька, Н.І. Данільченко, Л.Г. Купцова. – Одеса: Ярослав, 2003. – 96 с. – Рос. мова. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист №1/11-3321 від 30.07.2003).

  5. Вопросы речевого мастерства в контексте программных требований к языковой подготовке младших школьников // Актуальні питання слов'янського мовознавства. - Вип.1. - Одеса, 2006. - С. 39-44.

  6. Ознакомительное изучение основных категорий текста в начальной школе // Вестник ЦМО МГУ. – №8.Часть 1-2. «Филология. Культурология. Методика». - Москва, 2008. – 303 с.– С.255– 258 (в соавт. с Кон Е.А.).

  7. О семантическом согласовании при распространении предложения субъектно-пространственным детерминантом // Актуальні питання слов’ янського мовознавства/ Відп. ред. О.О.Ілясов. – Вип. Ш. – Одеса:Home Publishing, 2008. – 101 с.- С.35-40.

  8. Учет языковой нормы при формировании синтаксического строя речи младших школьников // Актуальні питання слов’янського мовознавства / Відп. ред. О.О.Ілясов. - Вип.ІV. – Одеса: Homeless Publishing, 2009. – С. 65-69. (у співавт. з Л.І. Буслаєвою).

  9. Изучение порядка слов в предложении в начальной школе // Актуальні питання слов’янського мовознавства / Відп. ред. О. О. Ілясов. - Вип. V. – Одеса: Homeless Publishing, 2010. - С. 62-67. (у співавт. з Тарасюк В. В.).

  10. Изучение актуального членения простого предложения в начальной школе // Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції викладачів, молодих науковців та студентів «Сучасний навчально-виховний процес: Теорія і практика». 30-31 березня 2010 року. - Одеса: видавець Черкасов, 2010. - С. 273-278 (у співавт. з Тарасюк В. В.).

  11. Вивчення тексту на початковому етапі навчання російської мови // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського (збірник наукових праць). – №11– 12. – Одеса, 2010. – С. 37– 41.

  12. Текст как объект изучения в начальной школе // Наука і освіта. - №4/С, червень-липень, 2011. - С. 115-117.

  13. Организация обучения грамматике в начальных классах с помощью блочной подачи материала // Вестник ЦМО МГУ. – Москва, 2011. – №1. – С. 119-123 (у співавт. з О.О. Кон).

 

 

Сокаль Марія Анатоліївна

 

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри слов’янського мовознавства

Наукові інтереси: слов’янське мовознавство, зокрема лексикологія; старослов’янська мова; методика викладання мов.

М.А. Сокаль закінчила філологічний факультет Одеського державного університету ім. І.І. Мечникова. Навчалася в аспірантурі. Захистила дисертацію «Розвиток педагогічної лексики в російській літературній мові XIX ст.», здобула науковий ступінь кандидата філологічних наук. В 1997 році присвоєно вчене звання доцента.

Працювала асистентом кафедри російської мови і літератури Одеського державного педагогічного інституту ім. К.Д. Ушинського. З 1994 року обіймає посаду доцента кафедри слов'янського мовознавства Південноукраїнського державного педагогічного університету. В 1998-2007 роках очолювала кафедру слов’янського мовознавства. З 2008 р. – доцент цієї кафедри.

Нагороджена Почесною Грамотою Міністерства освіти і науки України.

Опублікувала понад 70 наукових праць. Серед них:

  1. О школьных жаргонизмах в славянских языках // Годишнак филозофског факултету. - Нови Сад, 1996. - С. 50-60.

  2. Вопросы изучения старославянского языка: учебник проф. П.О. Потапова // Слов'янський збірник. - Вип. I - Одеса, 1996. - С. 74-79.

  3. Старославянизмы с неполногласием в современном русском языке.// Слов'янський збірник. - Одеса, 1998. - С. 97-102.

  4. К проблеме изучения старославянских заимствований в русском языке // Науковий вісник Південноукраїнського держ. педагог. ун-ту ім. К.Д. Ушинського. Філологічний випуск. - Одеса, 1999. - С. 28-29.

  5. Використання виховного потенціалу ономастичної лексики в початковій школі: На допомогу вчителям початкових класів та студентам факультету початкового навчання... - Одеса, 1999. - 21 с.

  6. Развитие речи учащихся общеобразовательных школ в процессе обучения именным частям речи (на материале имени прилагательного в школах с русским языком преподавания): Методическое пособие для учителей и студентов-филологов. - Одесса, 2002. - 43 с.

  7. Принципи відбору дидактичного матеріалу для навчання мові в лінгвокраїнознавчому аспекті // Актуальні питання слов'янського мовознавства. - Вип. І. - Одеса, 2006. - С. 45-50.

  8. Совершенствование лингводидактической подготовки учителя на основе понимания системных отношений лексического уровня языка // Модернізація педагогічної освіти як основа інтенсифікації професійної та світоглядно – методологічної підготовки вчителя початкових класів: М-ли міжнародної науково-практичної конференції, 29-31 жовтня 2009 р. – Дрогобич: Посвіт, 2009. – С. 346-350.

  9. Про культурно-виховну цінність мови (лінгводидактичний аспект проблеми) // Південь України: етноісторичний, мовний, культурний та релігійний виміри: М-ли міжнародної науково-практичної конференції, 10-11 квітня 2009 р. – Одеса: ВМВ, 2009. – С. 312-318.

  10. Возможности представления полисемии учащимся начальной школы // Актуальні питання слов’янського мовознавства / Відп. ред. О.О. Ілясов. - Вип. ІV. - Одеса: Homeless Publishing, 2009. - С. 57-64.

  11. Про розробку соціокультурної змістової лінії початкової мовної освіти (на матеріалі прислів'їв та приказок) // Актуальні питання слов’янського мовознавства - Вип. V. – Одеса, Homeless Publishing, 2010. –С. 135-145.

  12. Про можливості реалізації лінгводидактичного потенціалу прислів’їв та приказок на уроках мови в початковій школі // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. – Умань: ПП Жовтень 2010 р. – Випуск 33. - С. 114-120.

  13. Про засвоєння молодшими школярами національно-культурної семантики паремій // Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового Центру АПН України. – Одеса, 2011. - № 4/С, червень-липень. - С. 389 - 392.

  14. Формирование представлений о языке художественной литературы в современной начальной школе // Актуальні питання слов’янського мовознавства - Вип. VІ. – Одеса, Homeless Publishing, 2011. –С. 97-108.

  15. Смысловое поле «язык» ? «речь» ? «лингвистическая экология» - «культура речевого общения» - «речевой этикет» как научная основа работы над культурой речевой коммуникации / М.А. Сокаль, Е.И. Асланова // Актуальні питання слов’янського мовознавства - Вип. VІІІ. – Одеса, Homeless Publishing, 2013. – С. 45 - 55.

 

 

 

Кон Олена Олександрівна

 

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри слов’янського мовознавства

Наукові інтереси: слов’янське мовознавство, палеографія, методика викладання мов.

О.О. Кон закінчила філологічний факультет Одеського державного університету ім. І.І. Мечникова. Там само навчалася в аспірантурі. Захистила дисертацію «Наукова спадщина Л.П. Жуковської – історика російської мови та писемності» і здобула науковий ступінь кандидата філологічних наук.

Працює на кафедрі слов'янського мовознавства Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського, в тому числі з 2003 року – на посаді доцента.

 

 

 

 

Опублікувала більше 40 наукових праць. Серед них:

  1. Лексическая вариативность в древнейших списках славянского Евангелия // Матеріали міжвузівської Кирило-Мефодіївської конференції. - Одеса, 1996. - С. 25-27.

  2. Типология евангелий в исследованиях Л. П. Жуковской.// Слов'янський збірник. - Вип.3. - Одеса, 1997. - С. 62-65.

  3. Издательская деятельность Л. П. Жуковской: Мстиславово евангелие 1117 года // Мова. - 2001. - №5-6. - С. 98-101.

  4. Изборник Святослава 1073 года - памятник двух культур // Слов'янський збірник. - Вип. IX. - Одеса, 2002. - С. 53-56.

  5. Архангельское евангелие 1092 года - памятник древнерусской письменности // Слов'янський збірник. - Вип.Х. - Одеса, 2003. - С. 102-106.

  6. К 20-летию издания Сводного Каталога славяно-русских рукописей ХІ-ХІІІ вв.// Слов'янський збірник. - Вип. XI. - Одеса, 2005. - С.21-26.

  7. О первоначальном переводе Евангелия на славянский язык.// Актуальні питання слов'янського мовознавства. - Вип. І. - Одеса, 2006. - С. 18-24.

  8. Ознакомительное изучение основних категорий текста в начальной школе // Вестник ЦМО МГУ. - Москва, 2008. - № 8. - С. 255-258. (у співавт. з Данільченко Н.І.).

  9. Текстологические особенности Изборника Святослава 1073 г. // Актуальні питання слов’янського мовознавства / Відп. ред. О.О. Ілясов. - Вип. ІV. - Одеса: Homeless Publishing, 2009. – С. 7-14.

  10. Формирование орфоэпических навыков у учащихся начальных классов// Актуальні питання слов’янського мовознавства/ Відп. ред. О.О. Ілясов. - Вип. ІV. – Одеса: Homeless Publishing, 2009. – С. 47-50. (у співавт. з Фоминою Н.В.).

  11. Организация обучения грамматике в начальных классах с помощью блочной подачи материала // Вестник ЦМО МГУ. – 2011. – №1. – С. 119-123 (у співавт. з Данільченко Н.І.).

  12. Возможности интеграции русского языка и музыки в начальных классах // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 204-206.

  13. Изучение лексики русского языка в образовательно-познавательном и нормативно-практическом аспектах // Актуальні питання слов’янського мовознавства. - Вип. VІ. – Одеса, Homeless Publishing, 2011. - С. 63-70 (у співавт. з Думчак О.О.).

  14. Особенности проведения контрольных работ по русскому языку в начальных классах // Актуальні питання слов’янського мовознавства - Вип. VІ. – Одеса, Homeless Publishing, 2011. - С. 76-83 (у співавт. з. Нааб Т.П.).

 

 

 

 

Єгорова Єлізавета Йосипівна

 

Старший викладач, приват-доцент кафедри слов’янського мовознавства

Наукові інтереси: літературознавство,стилістика, фразеологія, методика викладання мов.

Є.Й. Єгорова закінчила філологічний факультет Одеського державного університету ім. І.І. Мечникова. Працювала старшим лаборантом кафедри психології, асистентом, старшим викладачем кафедри російської і української мови та літератури і кафедри російської мови та літератури Одеського державного педагогічного інституту ім. К.Д. Ушинського. З 1995 року займає посаду старшого викладача кафедри слов'янського мовознавства Південноукраїнського педагогічного університету.

З 2010 року – приват-доцент кафедри слов’янського мовознавства.

Нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти, знаком Міністерства освіти і науки «Відмінник освіти України».

 

Є автором близько 65 опублікованих наукових праць. Серед них:

  1. Стилистические средства гротеска в романе Ю. Олеши «Зависть» (стилистические средства создания образа Бабичева) // Язык и стиль произведений И.Э. Бабеля, Ю.К. Олеши, И. Ильфа и Е. Петрова: Сб. научн. труд. - К., 1991. - С. 79-82.

  2. Извечный вопрос «Как…?»: Анализ произведения методом стилистического эксперимента // Русский язык и литература в средних учебных заведениях Украины. – 1992. - №1. (у співавт. з В.П. Дроздовським)

  3. К вопросу о направлениях стилистического анализа художественного произведения (на материале романа Ю. Олеши «Зависть») // Науковий вісник ПДПУ. Філологічний спецвипуск. – Одеса, 1999.

  4. Якісна початкова освіта: шляхи та умови вдосконалення: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції викладачів, молодих науковців та студентів. – Одеса: СМІЛ. – 2008. – С. 182-185. (у співавт. з Костюк Ю.С.)

  5. Пародия как стилистическое средство создания художественного образа в романе Ю. Олеши «Зависть» // Класична педагогіка і філологія в світлі сучасних завдань шкільної і вузівської словесності. – Одеса, 1993.

  6. О способах употребления фразеологических оборотов в пародийно-сатирическом творчестве В.В. Маяковского // Актуальні питання слов’янського мовознавства / Відп. ред. О.О. Ілясов. - Вип.ІV. – Одеса: Homeless Publishing, 2009. – С. 28-34.

  7. Поисковые и проблемные вопросы в системе работы над картинами о природе на уроках чтения в начальних класах» // Актуальні питання слов’янського мовознавства / Відп. ред. О.О.Ілясов. - Вип. ІV. – Одеса: Homeless Publishing, 2009. – С. 101-106 (у співавт. з Карпишиною Н.Н.).

  8. Самостоятельная работа учащихся начальных классов на уроках русского языка в малокомплектной школе // Актуальні питання слов’янського мовознавства. - Вип.V. – Одеса, Homeless Publishing, 2010. – С. 104-110 (в співавт. з Завірухою А.І.).

  9. Коррекционная направленность работы по преодолению письменных ошибок учащихся начальных классов // Сучасний навчально-виховний процес: теорія і практика. – Одеса, Видавець М.П.Черкасов, 2010. – С. 284-293 (у співавт. з Товкан О.П.).

  10. Возможности формирования коммуникативных навыков у учащихся начальных классов // Сучасний навчально-виховний процес: теорія і практика. – Одеса, Видавець М.П.Черкасов, 2010. – С. 235-243. (у співавт. з Гурковською І.В.)

  11. К вопросу об особенностях стихотворной речи // Актуальні питання слов’янського мовознавства. - Вип. VІ. – Одеса, Homeless Publishing. - 2011. – С. 7-13.

  12. К проблеме формирования навыков письма у леворуких детей // Актуальні питання слов’янського мовознавства. - Вип.VІ. – Одеса, Homeless Publishing. - 2011. – С. 83-92 (у співавт. з Паньковою О.А.).

  13. Розвиток пізнавального інтересу молодших школярів до уроків української мови (на матеріалі вивчення фразеології) // Актуальні питання слов’янського мовознавства. - Вип.VІ. – Одеса, Homeless Publishing. - 2011. – С. 41-48 (у співавт. з Ліщицькою О.Й.).

  14. Про комплексний підхід до опрацювання елементів словотвору в початковій школі // Дошкільна, передшкільна та початкова ланки освіти: реалії та перспективи. Матеріали Першого міжнародного педагогічного конгресу. – Одеса: Абрикос Компани, 2011. – С. 61-62. (у співавт. з Краснюк Н.М.).

  15. Лингвистические ресурсы юмора и сатиры в произведении Ю. Олеши «Зависть» (проблема освоения подтекста) // Актуальні питання слов’янського мовознавства. - Вип.VІІІ. – Одеса, Homeless Publishing. - 2013. – С. 36-44.

 

 

 

 

Ілясов Олександр Олександрович

 

Викладач кафедри слов’янського мовознавства

Наукові інтереси: слов’янське мовознавство, зокрема лексикологія, лексикографія, сербістика; медієвістика; методика викладання мов.

О.О. Ілясов закінчив російське відділення філологічного факультету Одеського державного університету ім. І.І. Мечникова. Там само навчався в аспірантурі, по закінченні якої був прийнятий на посаду асистента кафедри слов'янського мовознавства Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського. Протягом 2004-2005 навчального року виконував обов'язки заступника декана факультету початкового навчання.

 

 

 

 

 

 

Автор близько 40 публікацій. Серед них такі:

  1. Одесская иконография Кирилла и Мефодия // Слов'янський збірник. - Вип. І-ІІ - Одесса, 1996. - С. 89-97.

  2. Забытые толковые словари сербского языка.// Слов'янський збірник. - Вип.ІХ. - Одеса, 2002. – С. 154-165.

  3. Толковый словарь живого великорусского языка» В.И. Даля и «Сербский словарь » Вука Караджича: общность и различия // Слов'янський збірник. - Вип.XI. - Одеса, 2005. - С. 59-69.

  4. Лексикографічна діяльність Вука Караджича та її відображення в працях українських учених ХІХ-ХХ ст. // Актуальні питання слов'янського мовознавства. - Вип. 1. - Одеса, 2006. - С.21-31.

  5. Сербська тлумачна лексикографія ХХ століття: Авторські словники // Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. ІV. – Одеса: Homeless publishing, 2009. – С. 15-27.

  6. Питання теорії тлумачної лексикографії: Макро- та мікроструктурні особливості тлумачних словників // Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. ІV. – Одеса: Homeless publishing, 2009. – С. 35-46 (у співавт. з О.В. Аксенюк.).

  7. Особенности речевого взаимодействия учителя и ученика // Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. ІV. – Одеса: Homeless publishing, 2009. – С. 123-132 (у співавт. з О.В. Косминою.).

  8. Сербська академічна лексикографія другої половини ХХ століття: словник САНУ // Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. V. – Одеса: Homeless publishing, 2009. – С. 14-35.

  9. К вопросу кодификации исторической и устаревшей лексики русского языка» (Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. V. – Одеса: Homeless publishing, 2010. – С. 43-48 (у співавт. з А.І. Коротковою.).

  10. Перспективы дальнейшего развития системы начального образования» (Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. V. – Одеса: Homeless publishing, 2010. – С. 146-151 (у співавт. з О.В. Даниловою.).

  11. Приемы активизации интереса младших школьников к вопросам орфографии, связанные с формальной стороной обучения // Сучасний навчально-виховний процес: теорія і практика. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції викладачів, молодих науковців та студентів. 30-31 березня 2010 року. – Одеса: Видавець М.П. Черкасов, 2010. – С. 251-258 (у співавт. з О.П. Кирицею.).

  12. Развитие языковой компетенции студентов средствами игр с лингвистическим компонентом // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського. – Вип. 9-10. – Одеса: ПДПУ ім. К.Д. Ушинського, 2010. – С. 109-115.

  13. Развитие языковой компетенции будущих учителей начальных классов средствами игр с лингвистическим компонентом // Наука і освіта. – 2011. - №4/С. – С. 172-175.

  14. Погляди східнослов'янських лінгвістів на питання типології лексикографічних праць // Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. VІ. – Одеса: Homeless publishing, 2011. – С. 25-32 (у співавт. з В.С. Пєлін).

  15. Розвиток сербської тлумачної лексикографії на початку ХХІ століття // Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. VІ. – Одеса: Homeless publishing, 2009. – С. 33-38.

  16. Можливості використання комп’ютерних дидактичних засобів на уроках позакласного читання у початковій школі» (Актуальні питання слов’янського мовознавства. – Вип. VІІІ. – Одеса: Homeless publishing, 2013. – С. 154-161.) (У співавт. з А.В. Молочкіною).

Автор близько ста художніх творів, двох авторських збірок: «Плачь, Ярославна», «Истории из жизни моей мамы». Твори опубліковано в українських та міжнародних літературних збірках, у літературних збірках ПНПУ ім. К.Д. Ушинського.

Приймає активну участь у творчому житті студентів університету, сприяє розвитку та самореалізації літературних талантів.

 

 

 

Турбарова Надія Казимирівна

 

Викладач кафедри слов’янського мовознавства

Наукові інтереси: сучасна українська літературна мова, зокрема лексика, стилістика, фразеологія; методика викладання мов, літературознавство.

Н.К. Турбарова закінчила Південноукраїнський державний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського за спеціальністю «Початкове навчання та українська мова і література». Навчалася в аспірантурі.

В 2001-2002 роках працювала асистентом кафедри української філології, а з 2002 року викладач кафедри слов'янського мовознавства.

 

 

 

 

 

 

Опублікувала понад 40 наукових праць. Серед них:

  1. Фразеологія в поезії Ліни Костенко // Науковий вісник Південноукраїнського держ. педагог. ун-ту ім. К.Д. Ушинського. - 1999. - № 3. - С. 177-181.

  2. Функціонально-семантичні особливості фразеології в поезії Івана Драча // Перспективи. - 1999. - № 1 (5). - С. 27-32.

  3. Структурно-семантичні трансформації фразеологічних одиниць в поезіях поетів-шістдесятників (на матеріалі творчості І.Драча і Л.Костенко) // Лінгвістичні дослідження. - Вип. 6. - Харків, 2001. - С. 54-61.

  4. Про систематизацію прийомів введення фразеологічних одиниць у художній текст // Наукові записки Вінницького держ. педагог. ун-ту ім. М.М. Коцюбинського. Серія: Філологія. - 2006. - № 8. - С. 177-183.

  5. Фразеологічні одиниці як засіб реалізації авторського задуму (на матеріалі поезії Д.Павличка) // Лінгвістичні дослідження. - Вип. 22. - Харків, 2007. - С. 13-17.

  6. Впровадження інтерактивного навчання в процес мовної освіти молодших школярів (на прикладі вивчення елементів морфемної будови слова// Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім. М.Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія // Збірник наукових праць. – Вип. 27. – Вінниця, 2009. – С. 440-444.

  7. Про диференціацію аналізу літературного твору в літературознавстві та шкільній практиці й метод моделювання як ефективний спосіб здійснення аналізу літературного твору в початковій школі // Модернізація педагогічної освіти як основа інтенсифікації професійної та світоглядно-методологічної конференції. – Дрогобич, 2009. – С. 424-427.

  8. До проблеми номінування фразеологічних одиниць в українській термінології // Південь України: етноісторичний, мовний, культурний та релігійний виміри // Мат-ли ІІ Міжнародної науково-практичної конференції присвяченої 65 річниці визволення Одеси від окупантів. – Одеса, 2009. – С. 335-338 (у співав. з Андреєвою Є.В.).

  9. Про можливості застосування методу моделювання при аналізі літературних творів у початковій школі // Актуальні питання слов’янського мовознавства / Відп. ред. О.О.Ілясов. - Вип. ІV. – Одеса: Homeless Publishing, 2009. – С. 107-115 (у співав. з Саділіною Г.І.).

  10. Фразеологізми у системі мови та методиці ії викладання // Сучасний навчально-виховний процес: теорія і практика. – Одеса, ПНЦ, 2010. – С. 216-224 (у співавт. з Сокаль М.А., Андреєвою Є.В.).

  11. Паремії як об’єкт вивчення на уроках читання // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – Умань : ПП Жовтий, 2010. – Випуск 33. – С. 129-136.

  12. До проблеми укладання фразеологічних словників для учнів початкової школи // Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового Центру АПН України. – Одеса, 2011. - № 4/С, червень-липень. - С. 438-440.

  13. Про можливості реалізації монографічного підходу на уроках читання в початковій школі (на матеріалі вивчення творів Лесі Українки) // Дошкільна, передшкільна та початкова ланки освіти: реалії та перспективи. Матеріали Першого міжнародного педагогічного конгресу. – Одеса : Абрикос Компани, 2011. – С. 177-180.

  14. Роль можливого зіставлення при вивченні української мови як державної // Дошкільна, передшкільна та початкова ланки освіти: реалії та перспективи. Матеріали Першого міжнародного педагогічного конгресу. – Одеса : Абрикос Компани, 2011. – С. 180-182.

  15. Можливості проведення лексико-стилістичного аналізу на уроках літературного читання в початковій школі / Н.К. Турбарова, І.А. Копусь // Актуальні питання слов’янського мовознавства - Вип. VІІІ. – Одеса, Homeless Publishing, 2013. – С. 131-141.

 

 

Толопко Ольга Олександрівна

 

Старший лаборант кафедри слов’янського мовознавства

О.О. Толопко з відзнакою закінчила Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського за спеціальністю «Початкове навчання» та здобула кваліфікацію магістра педагогічної освіти, викладача педагогіки. Навчається в аспірантурі.

Плідно працює над науковою темою, пов’язану з формуванням організаційної компетенції майбутніх вчителів початкових класів.

Автор декількох публікацій. Серед них:

Формування фізичної культури майбутніх учителів початкової школи як один із компонентів їх професіоналізму // Дошкільна, передшкільна та початкова ланки освіти: реалії та перспективи. Матеріали Першого міжнародного педагогічного конгресу. – Одеса : Абрикос Компани, 2011. – С. 83-84.

Професійна компетентність майбутнього вчителя // Професійна діяльність педагога початкової ланки освіти: проблеми та перспективи. Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції викладачів, молодих науковців та студентів. – Одеса : Видавництво ТОВ Лерадрук, 2012. – С. 67-71.

 

 

Пустая синяя полоска

© 2025 Університет Ушинського
kaisar89 scatter hitam mahjong wins bocoran polahujan scatter mahjong ways 2sudah saatnya mahjong ways badai scatterpinbet76kompas76rrc4dslot gacorslot gacor hari inimodal receh mahjong ways 2 dapat motorfreelancer sweet bonanza saldo meledaktrik pabrik gates of olympus x5000 hebohbuyspin baru munculkan jackpot rahasiaskripsi dan cuan mahjong wins 3 deadline1891 starlight princess siang bonus beruntun1892 maxwin tukang hp berkat waktu gacor1893 pola rtp unik gandakan cuan1894 pemula menang 125jt spin 30x1895 sweet bonanza scatter sahur maksimalmas roy jackpot mahjonggaspol cuan di mahjong ways 2epic spin mahjong winsmenikmati kopi sambil spin mahjong ways 2keasikan main mahjongterkejut mahjong ways 3jangan asal ngebetgaspol tanpa cemasbongkar trik scatter mahjong waysspin bebas mahjong ways 2 cuan santaitips fokus dragon tiger pemulamodal 35k menang sweet bonanzarumus 3 tim over 2 5 golinfinix zero 5g gadget scatterrtp tinggi candy bonanza wd rutinkaryawan iseng mahjong ways 3 motorpagi baccarat sore mallteknik 6 spin mahjong wins 3jackpot dragon hero diceinovasi baru dalam mahjong ways kombinasi tempo spin dan rtp live untuk kemenangan besarstrategi jitu bermain mahjong ways teknik pola jackpot yang bisa memaksimalkan keuntungan dengan rtp live akuratrahasia terbaru menang bermain mahjong ways 2025strategi terbaru mahjong wins 3 teknik pola scatter hitamwujudkan kekayaan instan dalam sehari lewat mahjong waysbikin kaget pola scatter mahjong ways ini berikan maxwin hanya dalam beberapa putaranstrategi terkini untuk memenangkan permainan mahjong ways dalam 10 menit pola scatter hitam yang menjamin cuan berkalikali lipatstrategi terkini untuk memenangkan permainan mahjong ways dalam 10 menitkenali rahasia scatter hitam di mahjong waysrahasia sukses maxwin di mahjong wayssugar rush abc1131 pola rtp akuratcuan pola gacor gates olympus abc1131deposit praktis gopay abc1131 amanscatter hitam mahjong ways bikin gacorstrategi scatter mahjong ways maxwinrelax main mahjong ways 2 auto saldojackpot mahjong wins 3 depok gacorpanduan spin mahjong ways 2 terbarupola scatter hitam menembus jackpotkarier digital berkat mahjong wins 3profit harian rtp mahjong wayspolanya wangi mahjong ways 2profit nonstop mahjong ways 1profit keren mahjong wins 3ngences cuan mahjong winsjackpot finansial mahjong ways 2putaran membangongkan mahjong wins 3modal 18k mahjong ways 2 maxwinbaccarat qris anti rugi live casinortp starlight princess jam spin terbaikjackpot olympus driver kurirmahjong ways ramadan bikin cuanparlay 3 tim sbo penggemar mudamuseum mystery trik jambi bawa 120jtwild west gold strategi pemain freelancekoi gate qris vs topup transaksi cepatrealme narzo 70 mahjong smooth spinpower hoki mahjong waysmodal receh mahjong ways 2siswa smk cuan mahjong ways telegramrtp live mahjong dan olympus jam 13driver maxim dua motor berkat mahjongpsikologi finansial dari mahjong terstrukturabc1131 rtp dan pola olympus bikin cuanagen sbo abc1131 bantu pemula menangscatter hitam mahjong waysagen mahjong ways terbaikscatter hitam mahjong modal 10krtp mahjong wins 2scatter hitam mahjong winsheylink macauklubheylink asiaklubheylink hksbetheylink kapten76heylink mpoxoheylink garuda76garuda76asiaklubmacauklubrawit303ABC1131mpoxlABC1131 AMPSLOT MPO DANApondok88